Potrivit statisticii pe luna februarie 2013, în medie, 34.000 de apeluri false sunt recepţionate zilnic de Serviciul de Urgenţă 112, ceea ce reprezintă un procent de 70% din totalul apelurilor.
Calitatea Serviciului de Urgenţă 112 este afectată zilnic de circa 34.000 de apeluri false. Românii inconştienţi care se plictisesc sau care vor să facă o glumă proastă apelează numărul unic 112 şi înjură, pun întrebări stupide sau pur şi simplu nu vorbesc, doar ţin linia ocupată.
În plus, unii români rău intenţionaţi, care nu conştientizează importanţa Serviciului de Urgenţă pentru oamenii care se află într-adevăr în nevoie, trimit echipajele de urgenţă la evenimente inexistente sau la unele care nu sunt tocmai o urgenţă.
“Apelurile abuzive încarcă inutil activitatea operatoarelor şi a dispecerilor, întârzie accesul la serviciul 112 al unor apelanţi care au cu adevărat o urgenţă, creează disconfort operatoarelor şi afectează calitatea activităţii acestora. Uneori, prin alertări false echipajele sunt trimise la locul unor evenimente inexistente sau care nu justificau o intervenţie de urgenţă.”, a declarat Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al Serviciului pentru Telecomunicaţii Speciale.
Pentru a stopa acest fenomen, Serviciul de Telecomunicaţii speciale organizează frecvent campanii de informare şi educare referitoare la importanţa utilizării corecte a numărului 112.
“În ultimii 6 ani, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în calitate de administrator al Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, a desfăşurat numeroase campanii sociale de informare si educare referitoare la importanţa, utilitatea şi necesitatea folosirii corecte a numărului unic de urgenţă 112: în şcoli, în zonele turistice montane şi pe litoral, campanii în gări, aerogări, trenuri, staţiile de metrou şi pe principalele drumuri naţionale, difuzare de mesaje de interes pu