Directorul Antibiotice SA e dur cu mediul de afaceri local, a carui lipsa de viziune se reflecta in nivelul de dezvoltare a Iasului. A povestit cum a trecut A+ de anii de criza si cum toti ar trebui sa faca la fel: deschidere spre pietele externe, depasirea mentalitatii provinciale.
Ioan Nani n-a condus niciodata o afacere privata, dar in Iasi e in primii trei-patru manageri ca reputatie. Intre speciile care populeaza mediul politic, Nani este un inorog: toata lumea crede in el, dar nimeni nu l-a vazut la fata. 2012 l-a terminat bine, profitul Antibiotice SA a crescut cu 35%, iar asta face ca mitul crescut la umbra sa sa capete proportii si mai mari. In afara de Relu Fenechiu, sau poate cu atuuri in plus, Ioan Nani este singurul iesean care se poate intalni saptamanal cu premierul Victor Ponta. Daca programul ii permite, nu lui Ponta, ci lui Nani. In politica n-a spus nimic, insa acum vorbeste deschis, intr-un interviu acordat saptamanalului 7EST. Directorul de la Antibiotice anunta in premiera intrarea impetuoasa in viata politica, pe un post important pe care deocamdata n-a vrut sa-l divulge. Si mai face ceva: un rechizitoriu dur clasei de business locale, “incompetente, care s-a trezit prea usor cu toata industria in brate”. “Anumite adevaruri trebuie spuse”, afirma Ioan Nani. Sa le citim cu atentie.
Intrarea in SUA, in lumea buna
7EST: - Cat de bine se tine Antibiotice SA de trenul industriei farmaceutice la nivel mondial ? S-a agatat bine si avanseaza spre vagoanele din fata? Ioan Nani: - Antibiotice a inceput modernizarea in anul 2000 si a fost un proces intens, care a durat pana in 2007. S-au investit 30 milioane de euro in opt fluxuri de fabricatie, care au devenit cele mai moderne din Romania. Am obtinut certificarea in spatiul UE, iar din acest an am intrat pe piata Statelor Unite, avand avizul FDA, cea mai exigenta instit