Audi are deja câteva sedanuri în gamă: A4, A6 şi A8. Dacă punem la socoteală şi acele aşa-zise “coupe-uri cu patru uşi”, în fapt, tot sedanuri, dar cu o caroserie fastback, A5 Sportback şi A7, ridicăm numărul la cinci.
Şi atunci, vă puteţi întreba de ce mai era nevoie de încă un sedan în gamă? Simplu: Audi e pe val şi orice extindere a gamei în noi segmente, deci către un public nou, este foarte posibil să fie o reuşită. Este în esenţă chiar povestea lui A3 din care se trage noul model: în 1996, când a debutat prima generaţie, maşinile compacte erau toate de buget, iar cele premium erau de clasă superioară. Numai BMW încercase trei ani mai devreme marea cu sarea cu modelul Compact, însă acesta era, de fapt, doar un Seria 3 cu spatele tăiat şi suspensie spate modificată. În aceste condiţii, e simplu să-i dăm lui A3, dar mai ales succesului său comercial, meritul de a fi lansat segmentul Premium Compact.
Design clasic
Sincer, dacă nu eşti cu adevărat pasionat de produsele Audi, nu e foarte simplu să le deosebeşti pe stradă, într-atât de similar este designul lor. Şi totuşi, cea mai mare parte a modelelor mărcii arată foarte bine în uniforma lor teutonă, iar noul A3 Sedan nu face excepţie. Designul nu este chiar o surpriză, fiind previzionat de prototipul A3 Concept expus, în 2011, la Salonul Auto de la Geneva. Şi chiar dacă între timp caroseria şi-a mai pierdut din supleţe, atitudinea plină de dinamism s-a conservat destul de bine, A3 Sedan părând a ţinti acelaşi tip de public pe care BMW Seria 3 E36 îl avea acum mai bine de două decenii.
De fapt, ţinând cont de tendinţa de evoluţie a dimensiunilor exterioare care se manifestă la fiecare schimbare de generaţii, nu trebuie să ne mire că acest prim A3 Sedan, cu a sa lungime de 4,46 metri, este mult mai apropiat de primul A4 decât actuala generaţie a acelui