Gara Craiova e un loc al paşilor mulţi şi grăbiţi sau al aşteptării. Călători trec pe aici zi de zi, indiferent că vin sau pleacă, şi se plâng, deseori, de frigul din sală sau de starea deplorabilă a peroanelor. Proiectele pentru reabilitarea acestora sunt făcute, dar şi ele aşteaptă ceva: banii.
Orice om a mers, măcar o dată, cu trenul. Însă, până a ajunge în tren, călătorul trebuie să mai petreacă ceva timp în sala de aşteptare, la casa de bilete şi, desigur, pe peron. Acestea din urmă nu sunt tocmai cele mai plăcute locuri de aşteptare. Unele, peticite cum s-a putut, altele, adevărate pericole pentru oameni, ajunse într-o stare avansată de degradare şi cu gropi măricele, ele aşteaptă, ca de obicei, un singur lucru: banii.
Directorul sucursalei Centrul Regional de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii CF (CREIR CF) Craiova, Gheorghe Popa Ingineru, spune că bugetul nu a fost încă aprobat, dar că acesta este primul pas în ceea ce priveşte investiţiile în gara din Craiova: „Prioritatea numărul unu pentru staţia din Craiova sunt peroanele. Ele au fost trecute, demult, de la domeniul public la domeniul privat. Vom interveni şi la tunelul de trecere, pentru canalizare şi captarea apei pluviale“. Proiectul pentru peroane, mai exact pentru cele de la liniile 1, 2, 3, 26 şi 27, cele mai afectate, a fost făcut, iar costurile se ridică la suma de două-trei milioane de euro. Dar, momentan, sunt aşteptaţi banii.
Chiria pentru spaţiile comerciale, redusă cu 30%
De pe peronul întâi, se vede o gară pustie. A nins, e frig şi nu prea zăreşti lume pe afară. Unele dintre scaune sunt rupte, iar degradările de pe peroane au fost acoperite de zăpadă. În interior, gara arată bine. Un câine care a scăpat înăuntru se aşază şi priveşte către intrare. Lângă el este liftul gării, care a fost dat în folosinţă, dar funcţionează numai la solicitare. Spaţiile c