Potrivit CFR Călători, trecerea la ora de vară, ce va avea loc în noaptea de sâmbătă spre duminică, va afecta mersul trenurilor aflate în circulaţie între orele 3 şi un minut şi 4.00. Trenurile de călători vor pleca din staţiile de formare după ora de iarnă până în noaptea de 30/31 martie 2013, ora 3.00 care devine ora 4.00. După această oră, trenurile vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare. Trenurile de călători aflate în circulaţie între orele 3.01 şi 4.00, ora iarnă, vor circula cu întârzieri, fiind afectate de modificarea orei un număr de 85 de trenuri, dintre care şapte trenuri internaţionale, 32 InterRegio şi 46 Regio. Având în vedere că şi în ţările vecine această trecere se face în aceeaşi zi de duminică, 31 martie 2013, între staţiile de frontieră cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina, Bulgaria, trenurile vor circula după orarul din mersul de tren în vigoare. Sistemul de modificare a orelor are ca scop folosirea cât mai eficientă a luminii soarelui, pentru ca principalele activităţi umane să se poată desfăşura cât mai mult în timpul zilei. Ideea de schimbare a orelor pentru folosirea eficientă a luminii a fost propusă în 1895 de George Vernon Hudson – deşi a fost menţionată şi de Benjamin Franklin în 1784 – şi implementată în timpul Primului Război Mondial. Oraşul Brandon din Manitoba, Canada, a fost primul din lume care a folosit acest sistem, trecând la ora de vară pe 17 aprilie 1916. Imediat după aceea, începând de pe 30 aprilie 1916, Germania şi aliaţii săi din Primul Război Mondial au fost primele ţări care au folosit sistemul, pentru a face economie la cărbune. Marea Britanie, aliaţii săi şi mulţe ţări europene neutre au adoptat şi ele ora de vară în 1916, în timp ce Rusia şi alte câteva ţări, printre care şi Statele Unite, au aplicat sistemul abia anii următori. În România, ora de vară a fost introdusă pentru prima dată în 1932. În