Compania Salbac, parte din grupul Agricola, a dublat in primele trei luni ale anului cantitatea de preparate din carne exportata in Europa fata de perioada similara din 2012 si estimeaza, in continuare, o crestere a exporturilor.
Deocamdata, exporturile au ajuns la 5% din valoarea vanzarilor totale din cadrul Salbac.
Pentru anul in curs, compania si-a propus o crestere a cifrei de afaceri de 15%, de la 82,5 milioane lei, cat a fost in 2012.
Ultimii ani au fost marcati de efectele crizei economice, de scaderea puterii de cumparare a populatiei, de modificari semnificative ale obiceiurilor de consum.
In conditiile unei scaderi a pietei de carne procesata de pana la 30% in ultimii doi ani, realizarea pretului bugetat este cel mai dificil obiectiv din punct de vedere al unui business in aceasta categorie, astfel incat obiectivele de profitabilitate ale oricarei companii sunt afectate serios pe de o parte de cresterea semnificativa a pretului de achizitie a materiilor prime, iar de cealalta parte de contextul social si economic care plafoneaza preturile la raft ale produselor.
“E extrem de dificil sa crestem si profitabilitatea companiei. Cauzele sunt multiple: traversam o perioada de crestere a costurilor de mare amplitudine si pe un interval foarte lung de timp, reducerile de salarii si de locuri de munca au influentat negativ puterea de cumparare, obiceiurile de consum s-au modificat”, a declarat Angelica Smil, director general Salbac.
Salbac ia in calcul transformarea unei parti din fabrica de preparate fierte afumate in facilitate pentru producerea de salamuri crude uscate.
Agricola este unul dintre cei mai mari producatori de carne de pui din Romania si principalul exportator din aceasta categorie, care in septembrie 2012 a implinit 20 de ani de la infiintare. In 2012, Agricola de