Luna trecută, organizaţia umanitară internaţională Oxfam a lansat o campanie numită Behind the Brands („În spatele brandurilor“). Scopul este de a evalua transparenţa celor mai mari zece companii de alimente şi băuturi din lume, în legătură cu modul în care aceste produse sînt fabricate, şi de a le cota performanţa cu privire la chestiuni delicate, precum comportamentul faţă de micii fermieri, folosirea durabilă a apei şi pămîntului, schimbările climatice şi exploatarea femeilor.
Consumatorii au o responsabilitate morală de a fi conştienţi de felul în care hrana lor este produsă, iar marile branduri au o obligaţie similară – de a fi mai transparente în legătură cu furnizorii lor, astfel încît clienţii să ia, în cunoştinţă de cauză, decizii referitoare la ce mănîncă. În multe cazuri, chiar cele mai mari companii alimentare nu ştiu cum stau la acest capitol, trădînd o lipsă profundă de responsabilitate socială din partea lor. Nestlé a obţinut cel mai ridicat calificativ pentru transparenţă, întrucît oferă informaţii despre măcar o parte din sursele materiilor prime şi despre sistemele de control. Dar chiar şi cotarea sa este doar de „satisfăcător“. General Mills s-a aflat în coada listei.
DE ACELASI AUTOR Cum ar fi să trăim 1000 de ani? Alteratele alegeri americane Dumnezeu şi femeia în Iran Adevărata tragedie a avortului Pe lîngă această lipsă a transparenţei, raportul Oxfam a identificat cîteva deficienţe comune ale „The Big 10“ (n. red. – cele mai mari zece companii alimentare: Nestlé, PepsiCo, Unilever, Mondelez, Coca-Cola, Mars, Danone, Associated British Foods, General Mills, Kellogg’s). Acestea nu le oferă micilor fermieri şansa egală de a vinde prin reţelele lor de furnizare şi aprovizionare, iar cînd micii fermieri au ocazia de a-şi vinde marfa către furnizorii marilor branduri, s-ar putea să nu primească preţul corect pentru produsele lor. De