În cursul zilei de azi, port-containerul MSC Flaminia, despre care se vorbeşte că a fost încărcat cu substanţe periculoase, urma să ajungă în România, mai exact la Daewoo-Mangalia Heavy Industries, unde va fi reparată. De altfel, altfel, potrivit site-lui marinetraffic, Flaminia trebuia să ajungă în apele teritoriale româneşti, în această dimineaţă, la ora 10.00. Doar că planurile au fost date peste cap de autorităţile turceşti, care au oprit nava în strâmtoarea Dardanele, pentru verificări.
„Deocamdată Flaminia este oprită la strâmtoarea Dardanele, unde este verificată de autorităţile turce. La rândul nostru, prin sistemul de monitorizare a securităţii navelor vor urmări port-containerul. Dacă va trece de Dardanele şi Bosfor, abia pe 30 martie ar putea să ajungă la noi”, a declarat directorul Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei. La rândul lor şi reprezentanţii Şantierului Naval Mangalia au confirmat că există un contract semnat privind reparaţia şi construcţia unor secţiuni din navă. „Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. a semnat un contract comercial privind reparaţia şi construcţia unor secţiuni ale navei Flaminia. Nava poate intra în Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA după satisfacerea condiţiilor ce preced intrarea în vigoare a contractului şi a condiţiile tehnologice ale şantierului naval”, a declarat Mihai Andrei, HRM & GA Division Director Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA. Reamintim că port-containerul a ars anul trecut de două ori, iar containerele aveau, potrivit presei din zona unde au avut loc accidentele, încărcătură periculoasă. „Fosfură de aluminiu, acid fluorhidric şi oxidant”, susţine site-ul Maritime Bulletin. Potrivit marinetraffic.com, port-containerul MSC Flaminia, sub pavilion Germania, are un deplasament de 85.823 tdw, lungime 300 metri, lăţime 40 metri, un pescaj de 9,1 metri şi a fost lansat la apă în anul 2001, cu IMO