Noua colecţie pentru adolescenţi a brandului american Victoria’s Secret a stârnit controverse printre părinţi din cauza mesajelor incitante de pe lenjerie, precum „Te provoc“, „Sălbatic“ şi „Simte-te norocos“, potrivit canalului de televiziune CBS.
Anul trecut Hadley Freeman, editorul de modă al cotidianului britanic „The Guardian“, desfiinţa într-un editorial orice „reuşită“ marca Victoria’s Secret şi numea acest brand Playboy-ul producătorilor de chiloţi care vinde o viziune insultătoare şi retrogradă a feminităţii.
În ciuda remarcilor nefavorabile, retailerul şi-a continuat planul de marketing şi a venit cu un catalog de lenjerie intimă plin de sloganuri cvasipornografice dedicat adolescentelor, potriviti postului TV american CBS.
„Nu mi-a venit să cred“, a mărturisit Stephanie Jobe, mamă a patru copii, referindu-se la modul în care Victoria’s Secret a ales să promoveze colecţia dedicată tinerelor. „Aduce în prim-plan mesajul potrivit căruia frumuseţea exterioară este mai importantă decât cea interioară, adică percepţia asimilitată greşit de majoritatea adolescentelor“, a completat soţul ei, Dean.
Înfuriaţi din cauza mesajelor de pe lenjeria intimă, mai mulţi părinţi au hotărât să atace brandul american Victoria’s Secret pe reţeaua de socializare Facebook.
Cele trei modele cu mesaje nepotrivite pentru adolescente. FOTO Facebook
Reprezentaţii retailerului de lenjerie intimă au răspuns acuzelor aduse spunând că noul brand nu se adresează micuţelor de 12-13 ani, ci liceenelor. „În ciuda zvonurilor recente, nu avem în plan colecţii pentru copiii mai mici, ci pentru adolescente. Linia «Bright Young Things» face referire la tradiţionalele şcoli de vară“, au declarat oficialii brandului.
„Victoria’s Secret comercializează ceea ce se vinde, iar sexul, din păcate, vinde orice“, a spus un alt părinte pentru jurnaliştii american