Municipiul Mediaş este partener într-un proiect finanţat de Uniunea Europeană, alături de alte 5 oraşe din Bulgaria (Sliven), Italia (Perugia), Croatia (Sibenik), Albania (Gijrokaster) şi Grecia (Patras). Principalul punct comun al acestor oraşe este acela de a avea un centru istoric important din punct de vedere arhitectural şi funcţional.
Proiectul este o continuare a proiectului CREA.RE , se desfăşoară în perioada 2012-2014 şi are drept scop principal revigorarea funcţionalităţii urbane a zonei centrale. ( în cazul Mediaşului, Piata Regele Ferdinand -foto).
Ideea de bază de la care s-a pornit a fost aceea că, în ultimii ani centrele istorice au pierdut teren în detrimentul zonelor periferice, acestea fiind alese atât de localnici cât şi de antreprenori care preferă să îşi desfăşoare activitaţile economice la periferia oraşelor.
Acest proiect va duce la înfiinţarea unor centre urbane (info-chiosc, birou), în care un grup de experţi se va ocupa de realizarea unor planuri urbanistice şi în cadrul căruia se vor dezvolta idei inovative în ceea ce priveste viitorul oraşului.
Un alt scop al proiectului este acela de sprijinire a antreprenorilor tineri care doresc să dezvolte o afacere în centrul oraşlui. Aceştia vor beneficia, prin proiectul în speţă, de cursuri antreprenoriale şi vor fi sprijiniţi şi încurajaţi să dezvolte afaceri în centrul oraşului.
În acest sens, va fi înfiinţat un centru al IMM-urilor, care va desfăşura servicii cultural-creative în domeniul turismului, al industriei de suveniri şi alte activităţi precum birouri de arhitectură, design, a explicat primarul municipiului de pe Târnava Mare, Teodor Neamţu, în cadrul conferinţei săptămânale de presă. Bugetul total al acestui proiect este de peste două milioane euro, din care 236.000 euro vor fi alocaţi Mediaşului.
Municip