Şoferii care transportă salariaţii trebuie să aibă „o atitudine amabilă şi politicoasă”
Conducerea Sucursalei Electrocentrale Rovinari din cadrul Complexului Energetic Oltenia organizează în luna mai o licitaţie pentru atribuirea serviciilor de transport al salariaţilor. Acordul-cadru poate ajunge până la o valoare de 5,3 milioane de lei (aproximativ 1,2 milioane de euro) şi se va întinde pe o perioadă de doi ani, până pe 30 aprilie 2014. Un aspect interesant este acela că firma care îşi va adjudeca licitaţia va trebui să treacă o dată la două luni sau cel mult la o jumătate de an să reînnoiască contractele. Altfel spus, se merge pe un control ceva mai strict al acestor servicii, până acum o sursă de venit garantată pentru prestatori.
În documentaţia de atribuire postată în Sistemul de Achiziţii Publice, reprezentanţii Sucursalei Electrocentrale Rovinari menţionează că serviciile urmează a fi atribuite pe o perioadă de 24 de luni, iar acordul-cadru va fi încheiat cu un singur operator economic. Un aspect interesant este însă acela al valorii acestui acord-cadru, care variază de la doar 368.342 de lei şi poate ajunge până la 5.324.259 de lei. O explicaţie este aceea că firmele care îşi adjudecă acest acord-cadru pot să presteze doar pe o durată de două luni, cât este în vigoare primul contract subsecvent. Până acum, încheierea unui acord-cadru presupunea o siguranţă sporită pentru firmă, care avea asigurat un an de zile bugetul, abia în primăvara anului următor punându-şi problema reînnoirii contractului. Acum, însă, conducerea SE Rovinari şi, probabil a Complexului Oltenia, a impus un sistem ceva mai complicat care, însă, impune şi un control mai riguros al executării contractului. Astfel, contractele subsecvente vor avea o durată de două până la maxim şase luni, după care vor fi reînnoite, fie cu aceeaşi firmă, fie, în cazul în care nu sunt onorate cum tre