Pe scenă şi în spatele scenei, acelaşi spectacol. Reîntors de ceva vreme acasă, regizorul Ioan Ieremia a intrat în câteva rânduri în culisele teatrului orădean şi a deranjat. Vrea să pună în scenă, la Oradea, un spectacol, dar nu este acceptat. Nu se lasă şi vorbeşte despre înţelesul artei teatrului, politică, masonerie şi interesele meschine care au dus la separaţia etnică a teatrului orădean. Regizorul orădean are în spate o carieră de peste 40 de ani, a fost directorul Teatrului Naţional „Mihai Eminescu" din Timişoara şi a colaborat de-a lungul anilor cu nume grele ale teatrului românesc. De cealaltă parte, Daniel Vulcu nu a prea ieşit în presă de când ocupă funcţii adminstrative şi politice, cu excepţia „atribuţiilor de serviciu", . Nu a încetat în schimb să-şi onoreze profesia, regizează şi joacă la greu. Între cei doi colegi de scenă există puncte comune, dar şi multe diferenţe. Astăzi începe dialogul regizorul Ieremia, iar în ediţia de luni sperăm să intre în scenă Daniel Vulcu, căruia îi oferim posibilitatea de a da un răspuns.
Ioan Ieremia - critici acide la adresa lui Daniel Vulcu - "Singurul baron din cultura noastră"
Reporter: Aţi revenit acasă de doi ani, dar nu v-am văzut "la muncă", nu aţi regizat încă niciun spectacol. Care este explicaţia?
Ioan Ieremia: Nu mă lasă regizorii amatori din Oradea, speriaţi că s-ar putea să le umbresc celebritatea locală. Anul trecut, pe vremea asta, directorul Daniel Vulcu îi spunea fiului meu că "niciun actor din Oradea nu vrea să lucreze cu mine". Uman şi profesional este o mistificare, măcar pentru că actuala trupă de actori, mai tânără, nu mă cunoaşte, nu ştie că, student fiind, pe scena acestui teatru am debutat, că mari actori ai teatrului românesc precum Leopoldina Bălănuţă, Olga Tudorache, Rodica Tapalagă, Octavian Cotescu, Mircea Albulescu, Damian Crâşmaru, Ovidiu Iuliu Moldovan, Ion Marine