Realizarea unui centru intermodal regional de transport marfă în Timiş, care să fie un nucleu pentru toate tipurile de transport de marfă ce trec prin vestul ţării, va rămâne şi în perioada următoare la nivel de intenţie. Aceasta după ce autorităţile locale s-au răzgândit în privinţa locaţiei iniţiale, cea de la Recaş, dorind mutarea acestuia la Remetea Mare. Asta deşi la Recaş Primăria pusese la dispoziţie un teren public, iar la Remetea proiectul ar presupune exproprieri şi bani mulţi daţi de Stat pentru despăgubirea proprietarilor din zonă. Fosta conducere a Primăriei Recaş prognoza, anul trecut, că schimbarea nu va fi benefică pentru proiect, şi tocmai din cauza acestei schimbări Timişul nu va primi niciun leu pentru această investiţie. Adoptarea bugetului pe 2013 a confirmat faptul că avea dreptate.
De aşteptat, Niciun leu de la buget.
După ce iniţial s-a convenit realizarea Centrului Intermodal Zonal la Recaş, unde Statul avea teren disponibil, şi s-a întocmit din bani publici şi documentaţia iniţială, Consiliul Judeţean a decis să-l mute la Remetea Mare, unde Statul nu are nici teren, nici documentaţii realizate şi aprobate. În aceste condiţii, Marinel Paşca, fostul primar al oraşului Recaş estima, anul trecut, că în 2013 Timişul nu va primi niciun leu pentru Centrul Intermodal Zonal, deşi, dacă acesta ar fi rămas la Recaş, erau şanse mari să fie demarate investiţie, pentru care exista deja documentaţie aprobată.
Adoptarea bugetului pe 2013 a dovedit că are dreptate. Timişul nu a primit de la Guvern niciun leu pentru Centrul Intermodal Zonal, în ciuda promisiunilor şi asigurărilor date anul trecut. Oficialii Ministerului Transporturilor şi-au stabilit priorităţile strategice pe termen mediu şi în perspectiva anilor 2014 - 2016 şi şi-au trasat în proiectul de buget adoptat obiectivele de investiţii pe care le va finanţa. P