UPDATE. Sosirea portcontainerului MSC Flaminia la Constanţa a fost amânată cu două zile. Potrivit Autorităţii Navale Române, instituţia similară din Turcia a reţinut vasul la intrarea în strâmtoarea Dardanele pentru efectuarea unei inspectii de rutină. Acelaşi lucru îl vor face şi autorităţile române pe 30 martie, atunci când portcontainerul va ajunge în apele teritoriale româneşti.
Mult contestata reparaţie a port-containerului MSC Flaminia în şantierul DMHI Mangalia e pe cale să se producă. MSC Flaminia, denumită de presa din occident şi bomba plutitoare, din cauza containerelor cu substanţe periculoase de la bord, este avizată să sosească astăzi în apele teritoriale româneşti. Ieri, port-containerul se pregătea să treacă strâmtorile Bosforului şi, raportat la viteza de 14 noduri cu care nava navighează în Marea Neagră, voiajul Bosfor - Constanţa nu ar trebui să dureze mai mult de 12 ore. Containerele periculoase de la bordul vasului urmează să fie descărcate în terminalul Umex din Portul Constanţa de către o firmă specializată în operarea deşeurilor periculoase, care are sediul în Tulcea, după care port-containerul va pleca spre Mangalia, unde va intra în reparaţii la Daewoo Mangalia Heavy Industries.
Pericol de explozie
Flaminia a luat foc şi a explodat, în vara anului trecut. Părţile implicate în acest transport s-au chinuit să păstreze secretul asupra încărcăturii de la bord şi a condiţiilor în care s-a produs evenimentul. Avocaţii au solicitat „general average”, respectiv clauza de avarie comună, situaţie în care clienţii păgubiţi sunt despăgubiţi pentru a păstra tăcerea (de altfel, autorităţile internaţionale au primit reclamaţii privind mărfurile distruse). În plus, ce este cel mai important, comandantul vasului este îndreptăţit, potrivit clauzei, să ia orice măsură necesară, chiar şi aruncarea peste bord a containerelor, pentru