Producatorul de vin Domeniile Ostrov a avut in anul trecut o crestere a cifrei de afaceri cu 20% fata de 2011, depasind 16 milioane de lei, cu cantitate estimata de aproximativ 5 milioane de litri.
Aceasta crestere a fost sustinuta in principal de sectorul de retail care reprezinta 80% din totalul vanzarilor, in timp ce HoReCa reprezinta restul de 20%.
Pentru 2013, compania isi propune o crestere a cifrei de afaceri cu peste 20%, bazandu-se pe dublarea sectorului HoReCa si pe o noua gama de vinuri premium baricate.
„Toate suprafetele replantate cu vita nobila au trecut de primii 4 ani de viata. Acum toata via noastra este pe rod”, a declarat Oana Belu, actionar Domeniile Ostrov.
“In acest an ne vom concentra mai mult ca in alti ani pe sectorul HoReCa. In ultimii ani se resimte o schimbare majora a comportamenului de consum si asta se datoreaza in principal cresterii calitatii vinului produs aici. Prin investitiile masive realizate in ultimii ani de producatorii autohtoni, s-a oferit consumatorilor posibilitatea de a-si reeduca gustul si abordarea fata de vin. Un bun indicator este faptul ca vinurile dulci si demidulci scad in consum, iar vinurile demiseci si seci cresc in pondere de la an la an. Aceeasi tendinta de crestere se poate observa in zona soiurilor, in detrimentul vinului de masa”, a mai spus Oana Belu.
Anul trecut Domeniile Ostrov a investit 700.000 de euro in replantari cu soiuri nobile, pe o suprafata de peste 1.300 hectare. O parte importanta din aceste fonduri au fost directionate si spre achizitionare de capacitati de productie.
“Prin toate aceste eforturi pe care le-am realizat ca industrie in ultimii 10 ani, Romania va fi repusa in scurt timp pe harta mondiala a productiei de vin, recapatadu-si destul de repede pozitia pierduta”, considera Oana Belu.
“Domeni