Mult-mediatizatul proiect de supraveghere video a traficului în Timişoara pare să demareze în acest an, Primăria Timişoara făcând deja achiziţii preliminare. Astfel, Municipalitatea intenţionează să achiziţioneze “servicii de promovare” a proiectului, în valoare de peste 130.000 de lei. Pentru că nu o dată valorile estimate pentru diverse achiziţii s-au dovedit a fi “rupte” de valorile de adjudecare a contractelor, consilierii locali spun că e nevoie de o monitorizare mai atentă a procedurii de achiziţie derulată de către Primărie.
Bani pentru organizare de evenimente de promovare
Conform intenţiei de achiziţie publicate pe site-ul Primăriei Timişoara, Municipalitatea intenţionează să achiziţioneze în perioada următoare servicii de organizare de evenimente şi publicitate pentru proiectul “Trafic management şi supraveghere video”, valoarea estimată a contractului fiind de 134.232 de lei, fără TVA. Primăria nu explică de ce aceste servicii nu pot fi prestate de către personalul de specialitate al instituţiei, şi nici de ce e nevoie de ele, dar, preventiv, probabil având experienţe unor contracte anterioare, precizează că “procentul aplicat cheltuielilor diverse şi neprevăzute este de 0%”.
Proiectul de dirijare centralizată a circulaţiei rutiere pentru siguranţa şi fluenţa traficului rutier este iniţiat de fosta conducere a Primăriei. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, s-a constatat o scădere a siguranţei circulaţiei, combinată cu creşterea consumului de carburanţi şi, în consecinţă, creşterea poluării chimice şi fonice, dar şi a disconfortului psihic al participanţilor la traffic. Prin urmare, Municipalitatea a iniţiat acest proiect de “Trafic management şi supraveghere video” care are o valoare de peste 43 de milioane de lei, cu cofinanţare europeană nerambursabilă de 35 de milioane de lei. Sistemul va fi operat de