Autorităţile nu vor mai aloca niciun ban de la bugetul de stat pentru „drumul de aur”, potrivit ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, aflat ieri într-o vizită la Cluj-Napoca.
Continuarea lucrărilor va depinde, după spusele oficialului, de găsirea unui partener privat şi de transformarea proiectului într-unul „bancabil”, în contextul în care aceasta nu e cuprinsă în rețeaua de transport european şi prin urmare nu poate beneficia de bani europeni.
„Având în vedere estimările PIB-ului pe următoarii 4-5 ani nu sunt şanse ca Autostrada să fie finanţată de la bugetul de stat. Această autostradă nu poate fi finanţată decât prin fonduri private”, a spus Şova.
Conform ministrului proiectul ar trebui să sufere modificări astfel încât băncile să fie dispuse să acorde credite investitorilor. „După încetarea contractului cu Bechtel trebuie renegociat tot, trebuie să găsim soluţii pentru a face acest proiect bancabil”, a adăugat Şova. El a precizat şi că în momentul de faţă sunt trei investitori interesaţi să intre în proiect.
Autorităţile speră să momească investitorii cu bani din taxe.„Sistemul pe care se va lucra cel mai probabil în viitor este ca în funcţie de trafic să se dea o parte din rovinietă concesionarului. În momentul de faţă există o singură taxă pentru drumuri, care este rovienieta. Sunt discuţii la nivelul CNADNR, dacă să se introducă să se introducă o taxă distinctă pentru drumuri judeţene şi o alta pentru autostrăzi”, a explicat ministrul infrastructurii.
Dan Şova, a anunţat, tot ieri, că autorităţile încearcă, până în 30 aprilie, să ajungă la un acord cu compania Bechtel privind despăgubirile pe care le are de achitat statul, însă contractul va înceta oricum.
„Cei de la Bechtel au acceptat ideea încetării contractului, până în 30 aprilie încercăm să ajungem la o concluzie privind despăgubirile pe care