Compania care salubrizează sectorul 1, în parteneriat cu Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice (MMSC) şi Primăria Capitalei a lansat programul pilot al campaniei de informare ATITUDINEA R. Aceasta presupune educarea părinţilor de către copii prin piese de teatru cu teme eco.
Este primul proiect complex iniţiat de Romprest, în colaborare cu alte instituţii de stat şi parteneri. Programul are ca scop conştientizarea şi informarea participanţilor (copii, cadre didactice, părinţi) asupra importanţei pre-colectării selective şi formarea unui comportament eco-civic faţă de mediul înconjurător. În cadrul proiectului vor fi efectuate şi implementate periodic programe de pre-colectare selectivă, prin organizarea unor competiţii între şcoli. ATITUDINEA R îşi propune să înveţe copii, într-o manieră originală, ce înseamnă pre-colectarea selectivă a deşeurilor şi de ce este important să dezvolte acest timp de comportament. La rândul lor, copii vor deveni comunicatori către adulţi, sensibilizându-i şi generând o schimbare atitudinală faţă de importanţa colectării pre-selective a deşeurilor. Proiectul pilot va fi implementat în 8 şcoli din Sectorul 1, în perioada martie – iunie 2013 și peste 2.000 de elevi din clasele a III-a şi a IV-a vor participa activ la aceste acțiuni.
Teatru eco pentru copii
Programul presupune, pe de o parte, punerea în scenă a unei piese de teatru pe teme eco în care conceptul de protejare a mediului înconjurător este abordat original şi, pe de altă parte, lansarea competiţiei între şcolile participante. Piesa de teatru pe teme eco transpune copii într-o lume în care nu se colectează selectiv, dominată de deşeuri şi fără resurse naturale. Alături de eroii colectării selective – Plastic, Hârtie, Sticlă, fiecare copil poate deveni un super-erou care ajută la salvarea planetei de poluare prin colectarea