Patru din cele 11 proiecte cu finanţare europeană derulate de Primăria Municipiului Zalău au suferit şase corecţii la rambursare, în valoare totală de peste 1,3 milioane de lei. Reprezentanţii municipalităţii susţin că aplicarea acestor corecţii nu este justificată şi au contestat toate cele şase măsuri.
Potrivit reprezentanţilor biroului de presă al Primăriei, au fost aplicate corecţii pe şase contracte (trei pentru servicii audit, trei de lucrări) în cadrul a patru proiecte. Este vorba despre proiectul de la Centrul multifuncţional pentru persoane vârstnice „Tinereţe fără bătrâneţe”, unde corecţia s-a aplicat la contractul de lucrări, Sistemul de management al traficului în municipiul Zalău, unde s-au aplicat corecţii atât la contractul de lucrări, cât şi la cel de audit, Reabilitarea clădirii monument istoric – Clădirea TRANSILVANIA – cu corecţie la contractul de audit – şi proiectul Modernizare corp A, B şi internat şi extindere între corpul A şi B de la Colegiul Tehnic Alesandru Papiu Ilarian, unde s-au aplicat corecţii atât la contractul de lucrări, cât şi la cel de audit.
Printre motivele invocate de organismele de control din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale se numără, în cazul celor trei contracte de audit, utilizarea unor criterii restrictive la achiziţia serviciilor, fiind vorba, mai exact, despre impunerea ca auditorul să fie absolvent de studii superioare economice. În cazul contractelor de lucrări au fost incriminate, potrivit reprezentanţilor primăriei, utilizarea procedurii de negociere directă, fără publicare, pentru actul adiţional la contractul de lucrări, în vederea realizării de lucrări diverse şi neprevăzute, dar şi suspiciuni cu privire la derularea procedurii de achiziţie publică.
Valoarea totală estimată a corecţiilor este de 1.360.238 lei, din care până acum au fost reţinute sume în cuantum de 593.373,47 lei.