* elevii şi părinţii au depistat greşeli de tehnoredactare, dar şi diferenţe între rezultatele subiectelor şi bareme * conducerea IŞJ a precizat că ceea ce s-a cerut în subiecte va fi evaluat şi elevii nu vor fi prejudiciaţi
Subiectele de matematică date elevilor de clasa a VIII-a la simularea din cadrul Evaluării Naţionale au bulversat elevii şi părinţii, care au trimis sesizări pe adresa redacţiei. Aceştia au spus că au rămas consternaţi de subiectele primite de copiii lor după ce le-au comparat cu programa de examen şi cu modelul de subiect propus de Consiliul Naţional de Evaluare şi Examinare.
Dintre greşelile sesizate, trei pot fi considerate de tehnoredactare: "Subiectul I foaia de examen scrieţi doar rezultatele" - lipseşte un "Pe" înainte de cuvântul "foaia" care, spune părintele consternat, ar fi putut bulversa copiii, la Subiectul I itemul 3 este o problemă despre un cub, iar când se cere calcularea diagonalei corpului geometric respectiv este scris "cubui" în loc de "cubului", iar la Subiectul II, itemul 3, părintele acuză întrebări ambigue, considerând că elevul ar putea fi derutat de faptul că întrebarea se referă la un drum, iar în problemă era vorba de un biciclist care parcurgea un traseu.
Celelalte şase greşeli ar putea fi apreciate drept ştiinţifice dacă se compară subiectele cu baremul. La subiectul II, itemul 1 în problemă se foloseşte expresia "prismă patrulateră regulată", expresie care, spune părintele, nu apare în programa de examen. Tot la subiectul II, dar itemul 2 se solicită produsul divizorilor întregi ai lui 15, iar rezultatul scris în barem este greşit, neluându-se în calcul toţi divizorii lui15. Tot o greşeală în rezultatul din barem este şi la itemul 4, iar la itemul 5 este o diferenţă între datele problemei din subiecte şi cele din barem. La subiectul III este o greşeală de exprimare inadmisibilă