Compania Amazon a achiziţionat reţeaua socială Goodreads, potrivit unui anunţ făcut joi de reprezentanţii retailerului online.
Nu se cunosc deocamdată detalii cu privire la această achiziţie, însă Goodreads ar urma să reprezinte un atu pentru cei de la Amazon, potrivit unui articol apărut pe site-ul techcrunch.com. Reţeaua socială a adunat fonduri de aproape trei milioane de dolari de când s-a lansat, în ianuarie 2007.
În luna august a anului trecut, Goodreads avea peste 10 milioane de membri şi catalogase peste 360 de milioane de cărţi, adăugând câte 22 de milioane în fiecare lună. Acum sunt mai bine de 16 milioane de utilizatori pe site.
Preluarea unei astfel de reţele reprezintă un avantaj pentru compania Amazon faţă de concurenţi precum Apple, care nu au adăugat o componentă socială strategiei lor de vânzări. Astfel, Goodreads devine o reţea de socializare a celor de la Amazon, în cadrul căreia utilizatorii vor fi la curent cu ultimele noutăţi editoriale şi vor schimba în continuare impresii pe marginea lecturilor preferate.
În graficul de mai jos, se poate observa cum a crescut numărul de cărţi adăugate lunar, până în august 2012.
Cofondator şi CEO al Goodreads, Otis Chandler a vorbit despre achiziţie şi despre oportunitatea pe care platforma sa o are, aceea de a interveni în strategia de marketing a celor de la Amazon.
„Oamenii adoră să discute despre ideile lor, să îşi împărtăşească pasiunile şi poveştile citite. Vom fi de acum capabili să livrăm experienţa Goodreads milioanelor de cititori din întreaga lume. Dorim să inspirăm în continuare dezbaterile literare şi să îi ajutăm pe cititori să găsească lucrări minunate, indiferent dacă le citesc în format digital sau print“.
Cei de la Goodreads au publicat un text pe blogul lor, în care arată că integrarea Kindle era o prioritate, cu atât mai mult cu cât a fost chia