Singura şansă pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania este găsirea unui investitor privat, a declarat ministrul responsabil cu marile proiecte de infrastructură, Dan Şova. El afirmă că poartă discuţii cu trei mari investitori interesaţi de acest proiect, însă a refuzat să ofere numele acestora. Până când aceste negocieri se vor concretiza, Dan Şova propune o soluţie de compromis: legarea singurului tronson finalizat al Autostrăzii Transilvania de autostrada aflată în construcţie pe traseul Coridorului IV Paneuropean.
Corespondenta RFI la Cluj Bianca Pădurean
Ministrul Dan Şova a declarat la Cluj că Guvernul nu are bani pentru a finanţa continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. El spune că, în acest an, banii din bugetul de stat vor fi cheltuiţi pentru a acoperi datorii în valoare de 680 de milioane de euro, precum şi pentru cofinanţarea proiectului autostrăzii de pe traseul Coridorului IV Paneuropean. Autorităţile române trebuie să asigure cofinanţarea proiectului cu 15 la sută, dar şi să achite o penalizare de 25 la sută din valoarea unor facturi emise de constructori şi care sunt considerate suspecte de către oficialii europeni. În aceste condiţii, soluţia pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania este reprezentată de găsirea unor investitori, care să colaboreze cu Guvernul fie sub forma unor contracte de concesiune, fie sub forma unui parteneriat public – privat, a spus ministrul Dan Şova.
În schimb, ministrul Dan Şova propune legarea singurului tronson construit din Autostrada Transilvania, cel dintre Câmpia Turzii şi Gilău, de autostrada construită pe traseul Coridorului IV Paneuropean. Acest lucru ar urma să aibă loc prin intermediul unei autostrăzi între Turda şi Sebeş, lungă de 70 de kilometri. Costul aceastei autostrăzi este estimat la 700 de milioane de euro, dar 85 la sută din bani vor proven