Pentru multi dintre romani, Skoda Octavia a reprezentat, cel putin pana in prezent, masina cu alura de limuzina, fiabila si accesibila ca pret. Dovada vanzarile spectaculoase din ultimii 10-15 ani, modelul fiind, alaturi de Megane-ul celor de la Renault, cele mai cautate automobile din clasa sedan compact.
In 2013, Skoda a lansat noua generatie Octavia. Modelul, pe care l-am testat zilele trecute, vine cu cateva schimbari esentiale care ii accentueaza si mai mult pedigree-ul german. Nu o sa insistam pe datele tehnice. Le puteti consulta de pe site-ul producatorului. Credem ca este mai importanta experienta de condus.
Iar la acest capitol, know-how-ul celor de la Volkswagen, compania detinatoare a brandului, se simte puternic. De altfel, nu stiu daca, inafara de tabla si sigla, masina mai contine alte piese originale Skoda.
Vazuta din exterior, masina a capatat un look ceva mai agresiv, Skoda abandonand linia fluenta, marcata in special de farurile “latine”, curbate, prezente pe versiunea precedenta. Aspectul “teutonic” il regasim in aproape toate elementele vizuale, atat la exterior cat si la interior.
In tentativa de a evita concurenta cu Skoda Superb, masina pare sa isi fi pierdut din alura de limuzina, fiind parca mai ingusta fata de versiunile precedente.
Senzatie ce o resimti atunci cand te urci la volan. Pare ca, fata de Octavia 1 si 2, ai mai putin spatiu la volan, iluzie accentuata de consola masiva, pe care troneaza sistemul multimedia si navigatia cu ecran touch-screen.
Chiar si in aceste conditii, Octavia are cea mai mare lungime a habitaclului din segment (1.782 mm), cel mai mare spatiu la genunchi in spate (73 mm) si cel mai mare spatiu la cap in spate (980 mm).
Important de precizat este ca noua Octavia are la baza platforma MQB, comuna de altfel cu modelele: Audi A3, Volkswagen