Operatorii de telefonie mobilă îi asaltează pe utilizatori cu diverse oferte care curpind mii de minute și SMS-uri, însă de cele mai multe ori aceștia ajung să cumpere telefoane pe care nu le folosesc la capacitatea lor maximă și plătesc pentru opțiuni pe care nu le utilizează.
Românii vorbesc mult le telefonul mobil. Conform datelor ANCOM, în prima parte a anului trecut românii au vorbit peste 30 de miliarde de minute vorbite la telefonul mobil în prima parte a acestui an. În ceea ce priveşte traficul mediu lunar de pe o cartelă SIM activă, utilizatorii au efectuat apeluri care au însumat 3 ore şi 42 de minute şi au trimis 48 mesaje SMS.
Mulți utilizatorii de telefonie mobilă activează de regulă la încheierea contractului diverse extra-opțiuni la abonament, de care uită în timp, dar care umflă factura. Spre exemplu mulți își activează opțiuni de internet cu sute de mega, dar pe care nu îi consumă pe parcursul unei luni.
Acest lucru se întâmplă pentru că cei mai mulți aleg abonamentul datorită subvențiilor oferite de operatori la telefoane mobile. Astfel, fiind fascinați de telefon, aceștia nu acordă o importanță deosebită contractului sau extra-opțiunilor. Dar, acest lucru devine o problemă când ajung să plătească o sumă considerabilă pentru servicii care nu le folosesc.
Pentru a reduce factura de telefonie mobilă cel mai bine este să analizați înainte de câte minute și SMS-uri aveți nevoie de ce trafic de date și de câte minute naționale. Puteți apoi renegocia contractul cu operatorul.
COMPARAȚIE: De ce este mai bine să nu fii pe abonament la companiile de telefonie
Pentru utilizatorii de cartelă lucrurile sunt mult mai simple. Spre exemplu, la Orange orice client își poate configura opțiunea pe care și-o dorește. Astfel, cu Orange Young utilizatorii își pot alege pentru cartele lor numărul de mi