Avem o lege care prevede selectarea şi educarea copiilor geniali, cu performanţe deosebite, într-un sistem separat de cel naţional care însă nu a fost pusă însă în practică
Prevederile Legii Învăţământului de înfiinţare a unor centre de excelenţă au rămas doar în scris, iar în realitate, din lipsă de bani sau de interes, statul român nu a creat mediul necesar dezvoltării acestor elevi şi, mai mult, tinde să-i izoleze, susţin experţii în educaţie alternativă. Şi în Braşov sunt poate sute de astfel de „eminenţe cenuşii”, dar, deocamdată, nu există nicăieri o statistică în acest sens, fiindcă nu s-au dat testări pentru a fi identificate micile genii. Consilierul local al Partidului Poporului – Dan Diaconescu (PP-DD) Adina Durbacă (foto stânga) a precizat că multe dintre „eminenţele cenuşii” se pierd astfel şi este nevoie ca autorităţile braşovene să ia pe plan local unele măsuri de înfiinţare a unui centru de excelenţă. „De multe ori aceşti copii sunt ridiculizaţi şi fie se lasă cu totul de şcoală, fie se plafonează, ori pleacă direct în străinătate. În alte judeţe, precum Bacăul, există deja un astfel de centru şi sunt în curs de amenajare alte două în Oneşti şi Moineşti, două oraşe mai mici. Cred că un oraş de talia Braşovului are nevoie de un asemenea centru, unde să existe şi profesori de excelenţă şi materia să fie adaptată nivelului lor. Realizarea acestor clase speciale o putem face cu ajutorul unor donaţii sau sponsorizări, dar mai ales prin accesarea unei finanţări nerambursabile”, a explicat Adina Durbacă.
Aceasta a precizat că, cel puţin anul acesta, prin intermediul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Braşov trebuie demarată o campanie de identificare a elevilor supradotaţi din municipiu. „Înainte de a construi efectiv acest centru, trebuie să existe o etapă preliminară de a-i identifica pe copiii supradotaţi. Trebuie formată o comisie