Probleme legate de comportamentul călătorilor au existat încă de pe vremea primelor mijloace de transport în comun ale Bucureştilor. "Centrul Vechi" vă propune să aruncăm o ocheadă în perioada interbelică, atunci când unele particularităţi ale civilizaţiei comportamentale atingeau aspecte hilare.
Se poate spune că apariţia transportului în comun bucureştean a schimbat în bine viaţa cetăţenilor, chiar dacă mulţi nu au avut de la început o părere bună despre această "ciudăţenie". "Ciudate" erau şi mijloacele de locomoţie: tramvaiul tras de cai era denumit de cârcotaşi, peiorativ, "trangavan". Când a apărut tramvaiul electric, mulţi au simţit "o nemaipomenită repulsie", fiind de părere că era mult mai bine înainte. Una peste alta, călătoria în comun avea avantajele şi dezavantajele ei. Confortul era adesea stricat de o frână bruscă, de îndemnuri din partea vatmanului care îi făceau pe cetăţenii onorabili să se simtă ca într-o turmă sau, pur şi simplu, de insolenţa celor care nu respectau regulile minime de civilizaţie.
Mai multe pe ringincentrulvechi.ro.
Probleme legate de comportamentul călătorilor au existat încă de pe vremea primelor mijloace de transport în comun ale Bucureştilor. "Centrul Vechi" vă propune să aruncăm o ocheadă în perioada interbelică, atunci când unele particularităţi ale civilizaţiei comportamentale atingeau aspecte hilare.
Se poate spune că apariţia transportului în comun bucureştean a schimbat în bine viaţa cetăţenilor, chiar dacă mulţi nu au avut de la început o părere bună despre această "ciudăţenie". "Ciudate" erau şi mijloacele de locomoţie: tramvaiul tras de cai era denumit de cârcotaşi, peiorativ, "trangavan". Când a apărut tramvaiul electric, mulţi au simţit "o nemaipomenită repulsie", fiind de părere că era mult mai bine înainte. Una peste alta, călătoria în comun avea ava