Cheltuielile alocate de Ministerul Transporturilor (MT) pentru promovarea privatizării CFR Marfă ar putea creşte de la 50.000 de lei la 2,55 milioane de lei, potrivit unui proiect de modificare a bugetului alocat de MT pentru privatizările din acest an.
Proiectul de act normativ prevede, astfel, creşterea cheltuielilor pentru reclamă şi publicitate, de la 50.000 de lei la 2,55 milioane lei şi scăderea cheltuielilor pentru rapoarte de evaluare în procesul de privatizare şi post privatizare, pentru expertize, cauţiuni, evaluări în litigii, onorarii executori judecătoreşti, documentaţii pentru obţinerea avizului de mediu etc., de la 11 milioane lei la 8,5 milioane lei.
Per total, volumul cheltuielilor totale nu va înregistra modificări, acesta menţinându-se la nivelul de circa 341 milioane lei.
Potrivit documentului citat, în derularea programului de privatizare au apărut unele aspecte noi în privinţa cheltuielilor ce urmează să fie efectuate în prima parte a anului în curs, conform angajamentelor asumate de Guvern în faţa organismelor financiare internaţionale.
"În mod deosebit este vorba despre derularea unei campanii ample de publicitate internă şi internaţională, în diferite medii de informare (presa scrisă, televiziune, internet etc.), pentru promovarea proiectului de privatizare prin vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni pe care Ministerul Transporturilor îl gestionează la CFR Marfă, în calitate de acţionar în numele statului român", precizează proiectul legislativ.
Acesta arată că, din suma prevăzută iniţial (50.000 lei) pentru promovarea procesului de vânzare a pachetului majoritar de acţiuni la compania feroviară de transport marfă, până în prezent au fost utilizate aproximativ 10.000 de lei, pentru efectuarea publicităţii în vederea selectării intermediarilor.
Referitor la cheltuielile cu personalul, proiectul de modifi