Membrii Senatului Universităţii „Al. I. Cuza“ Iaşi au participat ieri la o şedinţă în cadrul căreia au fost luate în discuţie o serie de subiecte, printre care raportul rectorului Vasile Işan privitor la starea instituţiei de învăţământ superior, validarea rezultatelor concursurilor pentru ocuparea unor posturi didactice sau de cercetare, dar şi chestiuni tehnice.
În ceea ce priveşte raportul despre starea UAIC Iaşi, în cadrul şedinţei au avut loc o prezentare a acestuia, dar şi o serie de discuţii generale, urmând ca raportul să fie validat pe baza unor referate de specialitate, pe care le vor întocmi comisiile de specialitate ale Senatului, în şedinţa din aprilie. „A fost, în opinia mea, un raport complet, în care majoritatea problemelor pe care le avem de rezolvat s-au derulat în conformitate cu ceea ce spune legea. Suntem într-un regres din punctul de vedere al numărului de studenţi. Pe de altă parte, alocaţiile bugetare sunt în scădere permanentă. Corelându-se cele două chestiuni, normal că la un moment dat rişti să ai probleme. Cu excepţia greutăţilor financiare, celelalte lucruri sunt pozitive şi suntem pe un trend ascendent în opinia mea“, a explicat prof. univ. dr. Constantin Rusu, preşedintele Senatului UAIC Iaşi.
Potrivit acestuia, din anul universitar următor, se vor lua şi o serie de măsuri care să ajute instituţia de învăţământ. „Din noul an, se vor lua măsurile care se impun pentru reducerea numărului de posturi, în funcţie de reducerea numărului de studenţi. Pe de altă parte, se va încerca asigurarea financiară a fiecărui post didactic în parte, prin crearea unor grupe de studenţi, de la licenţă, de la master, care să fie sustenabile financiar, şi să se renunţe la grupuri foarte mici, la mastere organizate de exemplu doar cu câţiva studenţi, şi să se meargă pe procedee alternative. Un master care este căutat, se va organiza probabil în