Sony Romania, filiala locala a producatorului japonez de produse IT Sony, vrea sa ajunga anul acesta la o cota de piata de 50% pe segmentul de televizoare cu diagonala mare (de peste 40 de inch/ 101 de centimetri), fata de 25% cat are compania in prezent, a declarat Lucian Radulescu, country head al Sony pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova.
“Anul trecut am crescut pe zona de televizoare cu diagonale mari (peste 40 de inch), dar nu am crescut pe cea de diagonale mici. Am performat in zona de smart TV, 3D, de televizoare de peste 100 de Hz, pe zona de casti audio, pe segmentul foto cu preturi de 400-500 de lei, am avut cresteri de pana in 10% in zona de tablete si de Vaio (n.red. gama de laptopuri a Sony)”, a explicat Radulescu.
El a adaugat ca unul dintre domeniile in care compania a inregistrat scaderi este cel de camere video, un segment in care compania are o cota de piata de 62% si care scade anual cu 10-15% din cauza telefoanelor care inlocuiesc camerele video.
Pe de alta parte, managerul se asteapta ca anul acesta Sony Romania sa inregistreze cele mai mari cresteri ale vanzarilor pe zona de televizoare cu functie Triluminos (caracteristica care face ca televizoarele sa redea culori greu de reprodus, inclusive nuante de rosu si verde smarald) si pe cel al televizoarelor cu diagonala mare (peste 40 de inch).
“Ne asteptam ca piata de televizoare cu diagonala mare sa creasca cu 30-50% anul acesta. Dar noi ne-am propus sa ne triplam vanzarile, deci vrem sa ne marim cota de piata de la 25% la 50%, sa avem jumatate din acest segment”, explica Radulescu.
De asemenea, compania a lansat in aceasta saptamana televizoarele cu functie Triluminos, Sony urmand sa aduca pe piata aceste modele de televizoare la finalul lunii aprilie- inceputul lui mai. Au vandut primul televizor care costa 26.000 de euro in mai putin de doua sapta