La 5 ani de la debutul constructiei, mallul Uvertura Botosani se deschide astazi, inchiriat aproape integral de branduri ca H&M sau Kenvelo. Cum au ajuns brandurile mari sa isi doreasca magazine in una din cele mai sarace zone din UE.
O combinatie intre revenirea dorintei de extindere a unor retaileri, intrarea pe piata a unor noi nume, competitia redusa din oras, dar si cea generala din lumea mallurilor, putine proiecte fiind in constructie, dar si salariile bugetarilor. Toate acestea au adus micul mall din Botosani in atentia marilor nume chiar si intr-o perioada de turbulente economice si politice.
Ce i-a convins pe retaileri sa vina in mall-ul din orasul lui Mihai Eminescu, cum s-a produs reintalnirea cu ei, mai ales in conditiile in care salariul mediu in judet este printre cele mai reduse din Romania, intr-o zona care se plaseaza in topul Eurostat al celor mai sarace din UE? „Jumatate din cei care muncesc in oras sunt bugetari, ceea ce presupune o stabilitate a locului de munca. In plus, sunt multi care lucreaza in afara tarii si care trimit bani in tara”, spune omul de afaceri Danut Prisecariu (foto text) , cel care a dezvoltat si proiectul Moldova Mall, din Iasi, proprietate pe care a vandut-o in boomul imobiliar pentru peste 30 mil. euro.
Sa-i aduca nu a fost usor, asa cum el insusi recunoaste, dar contra unor chirii mai mici in prima perioada, si a fit-out-urilor magazinelor, retailerii au venit in oras, mai ales ca nivelul concurentei este redus.
„Prefer o chirie mai mica un an sau doi, iar in acest rastimp, asa cum mi-a fost intelegerea cu mai multi retaileri, ei sa faca promotii astfel incat sa aducem produsul in piata”, a mai spus Prisecariu. El asteapta venituri de circa 2 mil. euro in primul an de functionare, adica o medie de circa 11 euro pe mp.
Prisecariu mai spune ca un avantaj al proiectului