Fostul ministru al Turismului Elena Udrea consideră că ideea schimbării brandului turistic al României „trădează diletantism şi lipsă de viziune“.
„Am primit cu foarte mare surprindere ideea posibilităţii schimbării brandului de turism naţional. În condiţiile în care turismul românesc este una dintre ramurile economice cu cele mai mari creşteri economice în ultimii ani, 16% în 2011 şi 9,3% în 2012, iar brandul a primit mai multe premii internaţionale (printre care premiul de excelenţă la Târgul de turism de la Munchen), dar şi aprecieri din partea responsabililor Organizaţiei Mondiale a Turismului, decizia de a înlocui brandul trădează diletantism şi lipsă de viziune“, scrie Udrea pe blogul său.
În opinia sa, această decizie arată „incapacitatea neînţelegerii mecanismelor europene - pentru că, dacă noi am renunţa la brandul pe care l-am folosit până acum, ar trebui să dăm toţi banii înapoi pe care i-am cheltuit deja“. Udrea menţionează că este vorba despre zeci de milioane de euro.
„Vorbim de o decizie care ar putea costa România 75 de milioane de euro, atât cât am primit pe axa 5.3 a Programului Operaţional Regional“, susţine Elena Udrea.
Ea precizează că România are o strategie de promovare care trebuie implementată până în 2016, pentru că aşa s-a angajat în faţa celor care au finanţat şi au avizat favorabil proiectul brandului.
Udrea mai scrie că în anii 2011 şi 2012 au existat creşteri de 15-17% ale înnoptărilor turiştilor străini în România.
„Deci, este evident efectul benefic al brandului turistic. În condiţiile acestea, rezultatele implementării actualului brand turistic trebuie măsurate profesionist şi decis paşii de urmat în funcţie de concluziile analizei. În niciun caz nu poţi decide schimbarea brandului după ureche, în funcţie de ce auzi la televiziunea şefului tău politic, Voiculescu“, adaugă Udrea.
Fostu