Bugetul municipiului Braşov pe anul 2013, aprobat, vineri, de plenul Consiliului Local, a fost stabilit la suma de 597 de milioane de lei, fiind caracterizat de primarul George Scripcaru ca un buget echilibrat, raportat la specificul local.
„Este un buget care are din toate. Este şi de sărăcie, şi de criză şi echilibrat raportat la specificul local. Am considerat că este bine să fim precauţi şi să nu ne hazardăm în a face cheltuieli mari. Mai bine suntem echilibraţi acum şi facem o rectificare pozitivă în a doua parte a anului. Orice buget trebuie să fie echilibrat pentru că altfel te îmbeţi cu apă rece şi-ţi furi singur căciula, dacă nu te bazezi pe realităţile existente. Din păcate nu putem aloca prea mulţi bani pentru investiţii necesare pentru oraş, investiţii care ar genera locuri de muncă şi ar dezvolta oraşul. Primăria Braşov nu are arierate, dar cu toate acestea vedem că Guvernul nu ţine cont de cei care nu au arierate să-i stimuleze. Sperăm că anul viitor situaţia se va îmbunătăţi“, a declarat primarul George Scripcaru.
Cea mai mare contribuţie la bugetul local în acest an o au cotele şi sumele defalcate din impozitul pe venit, care înseamnă 198 de milioane de lei. Din taxele şi impozitele locale sunt atrase 177 milioane de lei, iar din sumele defalcate din TVA, 77 milioane de lei. Restul banilor vin din subvenţiile de la bugetul de stat 33 milioane de lei, şi din fondurile europene atrase de municipiul Braşov, 73 milioane de lei.
Peste 27% din bugetul local merge la transportul local prin subvenţiile acordate Regiei Autonome de Transport, reparaţii şi întreţinere străzi, iar 22% la capitolul învăţământ pentru tot ceea ce înseamnă cheltuieli cu salarizarea, investiţii, reparaţii, igienizări în cele 66 unităţi de învăţământ din municipiul Braşov.
Instituţiile de cultură şi sportul primesc puţin peste 8% din buget, iar serviciile socia