Vaporul german plin cu substanţe atât de periculoase încât niciun port european nu l-a vrut a fost primit de România. Ţara noastră îşi asumă toate riscurile şi a acceptat să repare nava Flaminia.
Nava Flaminia a fost numită "bombă toxică plutitoare", dar ce conţin exact cele 150 de containere cu substanţe periculoase nu ştie nimeni. Sau, cel puţin, nu spune nimeni. Nici măcar autorităţile române, care se pregătesc să o primească în port, cu orice risc.
Odiseea navei a început în mijlocul Atlanticului. În iulie 2012, încărcătura de la bord a luat foc. Un membru al echipajului a murit în incendiu iar altul a ajuns la spital. De ce, nu se ştie clar. Unii vorbesc chiar de substanţe radioactive.
Din acel moment, Franţa, Marea Britanie şi Olanda au refuzat să o primească pentru reparaţii. Singurii care au acceptat, într-un final, nava-cargo au fost germanii. Flaminia a stat 6 luni într-un port de apă adâncă, nefinalizat.
La final, germanii nu au vrut să păstreze nava în apele lor. Aşa a ajuns în România. La Constanţa, zeci de oameni vor munci timp de o săptămână ca să descarce nava. Vor goli şi vor spăla containerele, iar reziduurile vor fi duse la Ploieşti.
Flaminia va ajunge apoi la şantierul naval de la Mangalia, unde a fost construită în 2001 şi unde va fi, acum, reparată.
Vaporul german plin cu substanţe atât de periculoase încât niciun port european nu l-a vrut a fost primit de România. Ţara noastră îşi asumă toate riscurile şi a acceptat să repare nava Flaminia.
Nava Flaminia a fost numită "bombă toxică plutitoare", dar ce conţin exact cele 150 de containere cu substanţe periculoase nu ştie nimeni. Sau, cel puţin, nu spune nimeni. Nici măcar autorităţile române, care se pregătesc să o primească în port, cu orice risc.
Odiseea navei a început în mijlocul Atlanticului