Evenimentul auto de la Geneva a adus versiunea de serie a Renault-ului Captur 2013, un crossover privat de tracţiune integrală, dar supraînălţat cu 14 cm comparativ cu citadina Clio IV a cărei platformă o împrumută.
Renault Captur 2013 joacă în acelaşi segment cu Opel Mokka, Chevrolet Trax şi Peugeot-ul 2008, iar dimensiunile francezului cu alură de SUV subcompact sunt de 4,12 metri lungime, 1,77 metri lăţime, 1,57 metri înălţime, în vreme ce ampatamentul se întinde pe 2,55 metri.
Beneficiind doar de tracţiune pe puntea frontală, lipsa unui sistem integral 4x4 este suplinit printr-un surogat, adică de un diferenţial mecanic cu alunecare limitată RX2 şi de un sistem de asistare la urcarea pantelor. Garda la sol de 20 de centimetri reuşeşte însă să împace situaţiile în care o bordură prea înaltă împiedică relizarea unei parcări la limită ori atunci când anotimpul îmbie la ieşiri la iarbă verde cu familia.
Portbagajul ce include compartimente secrete ajunge la un volum de 450 de litri fără afectarea habitaclului.
Sub capotă, micul TCe pe benzină de 898 cmc care livrează 90 CP la 5.250 rpm şi un cuplu maxim de 135 Nm se mulţumeşte pe un traseu mixt cu 4,9 litri de benzină.
Următorul în ierarhie va fi benzinarul în patru pistoane 1.2 TCe disponibil şi pe Lodgy, motor care va fi montat inclusiv pe facelift-ul Duster 2013. Puterea agregatului 1.2 TCe va fi de 120 CP şi un cuplu motor de 190 Nm. Acest propulsor ce dispune de injecţie directă de benzină şi supraalimentare printr-o turbină consumă cu 0,5 litri de benzină mai mult ca unitatea 0.9 TCe, adică 5,4 litri la sută.
Dieselul 1.5 dCi va fi oferit cel mai probabil în două trepte de putere, iar emisiile de CO2 la kilometrul parcurs vor fi limitate la maxim 96 de grame la km. dCi-ul de 1.5 litri, 90 CP şi 220 Nm se va lăuda cu un consum de 3,7 litri de motorină, iar emisiile record sunt