MOTTO:DRAGOSTE CU SILA NU SE POATE,DAR IN UNELE CAZURI SE POATE CULTIVA.AM ALES ACEST MOTTO IN IDEEA CA DACA UN ELEV NU ARE DRAGOSTE PENTRU SCOALA,EL SI-O POATE CULTIVA,CU AJUTORUL NOSTRU AL DASCALILOR.
AS DORI SA INSIST PE LATURA SENTIMENTALO-AFECTIVA A PERSONALITATII ELEVULUI,A CUNOASTERII PUNCTELOR SENSIBILE ALE ACESTUIA,PRECUM SI PE PUNEREA IN APLICARE A ROLULUI DE PARINTE SPIRITUAL,DIN PARTEA NOASTRA ,A DASCALILOR.DE CELE MAI MULTE ORI,NOI,DASCALII,SUNTEM CEI CARE GRESIM,IN SENSUL CA NU STIM SA NE APROPIEM DE UNIVERSUL SUFLETULUI DE COPIL AL UNUI ELEV,SA LE INTELEGEM DEFECTELE SI CU BLANDETE,SA LE CONTROLAM,CA NISTE ADEVARATI PARINTI,CACI,IN FOND SI LA URMA URMEI,NU POTI IMBRATISA MESERIA DE DASCAL DACA NU AI DRAGOSTE DE COPII.POATE CA ACEL COPIL CARE ABSENTEAZA ARE PROBLEME DE ORDIN MATERIAL SAU SPIRITUAL GRAVE,IAR IN REZOLVAREA ACESTORA AR TREBUI SA NE IMPLICAM SI NOI,DASCALII,CACI EI NU SUNT ALTCEVA DECAT COPII NOSTRI.OARE DE CATE ORI,AM STERS LACRIMILE UNUI ELEV TIMORAT DE DURITATEA UNOR CADRE DIDACTICE,CACI POT EXISTA SI SUFLETE SENSIBILE,CARE POT FACE TRAC,DE LA TRAC PANA LA ESECUL SCOLAR,MAI ESTE DOAR UN PAS,ATATA DOAR A MAI RAMAS.CU TOTII AR TREBUI SA NE PRESCHIMBAM IN CONSILIERI SCOLARI,INTR-O SCOALA ADEVARATA NU AR TREBUI SA EXISTE DOAR UN SINGUR CONSILIER SCLOLAR ,CI TOATE CADRELE DIDACTICE,AR TREBUI SA FIM CA NISTE CONSILIERI SCOLARI.
NUMAI ASA,VOM PUTEA SA LE INTELEGEM PROBLEMELE,SI MAI ESTE UN LUCRU FOARTE IMPORTANT-SA NU UITAM CA SI NOI DASCALII AM FOST CA EI-SI POATE CATA NEVOIE AVEAM DE O MANA STRANSA SI O LACRIMA STEARSA DIN PARTEA UNUI DASCAL.DACA PANA ACUM AM INSISTAT PE CUNOASTEREA LATURII AFECTIVE A UNUI SUFLET DE COPIL,IN CONTINUARE,MA VOI OCUPA DE COPIII PROBLEMA,MERGAND IN SENSUL MOTTO-ULUI ,ACOLO UNDE DRAGOSTE CU SILA NU SE POATE,DAR IN UNELE CAZURI SE POATE CULTIVA.SA LUAM DE EXEMPLU ,CAZUL UNUI ELEV PROBLEMA,DE GENUL ,C