Škoda a lansat a treia generație a modelului Octavia, o mașină nu foarte ieftină pentru români, dar care, odată cumpărată, poate fi „înfiată” și considerată ca parte din familie Sursa: Adi DobreSursa: Adi DobreSursa: Adi DobreSursa: Adi Dobre
1 /.
Zilele trecute am câştigat un pariu, unul simbolic, după ce un prieten, mult mai tânăr, o ţinea pe a lui, cum că modelul Octavia, al cehilor de la Škoda, a apărut abia acum câţiva ani. Mai precis în 1996. Eu susţineam că a mai existat un model Octavia prin anii ’60-’70. Aducea cu Wartburg- ul RDG-ist şi, ţin minte, exista un exemplar chiar la noi, pe strada Găgeni din Ploieşti! Discuţia cu amicul meu a pornit de la recenta lansare a modelului Škoda Octavia 3, maşină aşteptată cu mult interes de public, după succesul înregistrat de Škoda cu variantele anterioare.
Aduce cu Audi
În ultimii ani, maşinile Škoda s-au aflat printre preferinţele românilor. „E fiabilă, întreţinerea e ieftină, nu prea cade, adică ţine cu casa”, e scurta caracterizare a Octaviei făcută de Iulian Sterian, mecanic auto la un Service din Popeşti-Leordeni. Prietenii spun că e cel mai bun mecanic auto din Bucureşti şi Sectorul Agricol Ilfov! Omul are acasă două Škoda Octavia! Ambele au fost luate la mâna a doua. „Una are chiar 300 de mii de kilometri! Sunt de senzaţie”, îşi laudă Iulian maşinile.
Octavia 3, noul sosit din familia Škoda pe piaţa auto din România, arată bine. Şi asta e impresia pe care o lasă chiar de la prima întâlnire. Aduce cu Audi. Modelele anterioare semănau cu Passatul de la VW. „Are platforma de la Octavia 2. Noutăţile sunt reprezentate de facelift, îmbunătăţirile tehnice şi motorizările noi”, explică specialistul meu.
Modelul de faţă are un motor pe benzină, de 1,4 litri, „TSI”, aşa scrie atât în fişa maşinii, cât şi pe spate, lângă lampa-stop din dreapta. Nu e prima Octavia în care mă urc, dar e prima