Nava sub pavilion german “Flaminia”, la bordul căreia se presupune că ar exista substanţe periculoase a ajuns aseară în apropiere de Constanţa. Este nava la bordul căreia, în vara trecută, au avut loc două explozii majore în urma cărora trei marinari au decedat şi restul echipajului a fost preluat de nave salvatoare.
Ancorată la 5 mile travers de capătul digului de nord al oraşului, nava va fi inspectată de autoritaţile portuare dar mai ales de către “o armată de specialişti”. Aceştia vor măsura în primul rand nivelul de radiaţii şi apoi vor verifica dacă încărcătura din containerele deformate de explozii ,este periculoasă. Cele mai multe dintre containere sunt acum pline de deşeuri ruginite şi mâl. Se vor preleva probe, se fac fotografii, se verifică documentele navei, se efectuează măsurători.
Este posibil ca, după explozii, amestecarea conţinutului din containere, îngrăşăminte, cereale, vopseluri şi alte substanţe chimice , să fi dus la creearea unor produşe toxice. Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă coordonat de prefectura Constanţa ,a instituit o zonă de protecţie de 3 mile, in jurul navei, conform procedurilor standard internaţionale. Echipele unui consorţiu format din trei firme autorizate din Brăila, Ploieşti şi Constanţa , vor efectua operaţiuni de decontaminare.
Surse portuare avizate au declarat pentru EVZ că spre deosebire de Germania unde pentru decontaminare se cer 20 euro/h, în România, o asemenea operaţiune costă doar 6 euro/h, acesta fiind şi motivul pentru care armatorul navei a ales Constanţa. Dacă rezultatele vor stabili ca incărcătura vasului nu pune in pericol securitatea si siguranţa navală, portcontainerul va fi introdus, cel mai probabil săptămana viitoare, în portul Constanţa. Containerele, multe dintre ele contorsionate, pline cu mii de tone de deşeuri ruginite şi mâl, vor fi descărcate, spăla