Astăzi se împlinesc 18 ani de la catastrofa aviatică de la Baloteşti. Pe 31 martie 1995, o aeronavă TAROM, tip Airbus 310, s-a prăbuşit de la înălţimea de 1.200 de metri, la doar două minute de la decolarea de pe Aeroportul Otopeni. Au murit toţi oamenii de la bord: 11 membri ai echipajului şi 49 de pasageri. Astăzi se împlinesc 18 ani de la catastrofa aviatică de la Baloteşti. Pe 31 martie 1995, o aeronavă TAROM, tip Airbus 310, s-a prăbuşit de la înălţimea de 1.200 de metri, la doar două minute de la decolarea de pe Aeroportul Otopeni. Au murit toţi oamenii de la bord: 11 membri ai echipajului şi 49 de pasageri.
În afară de membrii echipajului, în avion erau 32 de belgieni, un thailandez, 3 americani, un francez, un olandez, 2 spanioli şi 9 români. Printre pasagerii străini se găseau consulul Ambasadei Belgiei la Bucureşti, Van Den Ameele, secretara ambasadorului Belgiei la Bucureşti, Kathleen Hochart, Emilio Hap - funcţionar al delegaţiei Comisiei Europene la Bucureşti, trei funcţionari ai USAID - agenţie americană pentru dezvoltare.Nici un corp nu a rămas întreg, trupurile fiind practic ciopârţite şi împrăştiate pe câmp. Dosarul penal al acestui caz a zăcut mulţi ani nesoluţionat în sertarele Procuraturii, timp în care au dispărut din el, în mod straniu, multe probe importante. Există voci, chiar ale unor specialişti, care au indus ideea că cineva vrea să ascundă adevărata cauză a prăbuşirii: o explozie în interiorul avionului. Rude ale unor decedaţi merg chiar mai departe, susţinând că a fost vorba despre un asasinat politic.
Catastrofa de la Baloteşti este obiect de studiu la Facultatea de Drept a Universităţii Bucureşti, specializarea criminalistică. Petruţ Ciobanu (foto), profesorul care predă acest caz ca model de investigare, a comentat imaginile puse de Poliţie la dispoziţia facultăţii: “Comisia de investigare a accidentului a găsit cutia neagră,