Conducerea OTL consideră că licenţele acordate de Consiliul Judeţean pentru firmele care transportă persoane din judeţ în Oradea "nu respectă legalitatea", deoarece nu a fost cerut avizul din partea OTL pentru folosirea staţiilor administrate de societatea de transport local şi pentru corelarea orelor în care cursele judeţene pot staţiona. De altfel, în şedinţa CJ Bihor de marţi, consilierul judeţean Viorel Pop, care este şi director tehnic al OTL, a protestat împotriva acordării acestor licenţe.
Directorul OTL, Csuzi Istvan, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că nu se opune acordării de licenţe pentru cursele judeţene care vin la Oradea, însă acestea trebuie să respecte legislaţia. Potrivit lui Csuzi, legislaţia prevede că, în cazul curselor speciale, acestea nu ar avea voie să oprească în Oradea decât în Autogara din Velenţa. "În Oradea, OTL are concesionate toate staţiile de transport public regulat. Acum 2 ani, OTL a venit cu iniţiativa de a pune la dispoziţia transportatorilor care operează asemenea curse regulate anumite staţii din Oradea", a menţionat directorul OTL, adăugând că pentru ca aceste staţii să poată fi folosite, trebuie un aviz din partea OTL. Acest aviz este important, susţine Csuzi, deoarece se evită suprapunerea curselor locale cu cele judeţene, firmele de transport care vor să opereze pe cursele care vin spre Oradea fiind obligate să specifice, în cererea lor, ora la care vor să staţioneze în municipiu. "Avizul este o formalitate care trebuie respectată", a menţionat directorul OTL, care a adăugat că doar patru firme de transport s-au obosit să ceară acest aviz. La rândul său, directorul tehnic, Viorel Pop, consideră că "plecarea unui autobuz din centrul oraşului (n.r. - staţia de lângă Colegiul Naţional Emanuil Gojdu) nu este benefică nici pentru cetăţenii municipiului, nici pentru participanţii la trafic". "La Gojdu vin foarte