Producatorii de carne, panificatie, oua, vin si nu numai ei se pregatesc pentru unul dintre cele mai asteptate momente ale anului – varful de vanzari de Paste. Cum Pastele ortodox cade in acest an la inceputul lunii mai, in aprilie se va da o adevarata batalie in magazine in goana dupa clienti. La ce ne putem astepta in privinta ofertelor si preturilor, aflati dintr-un material DailyBusiness.ro
Romanii vor consuma in perioada sarbatorilor de Paste, printre altele, aproximativ sapte milioane de cozonaci, 50 de milioane de oua si patru milioane de miei. Acestea sunt datele optimiste. Producatorii privesc insa cu groaza la efectele scandalurilor alimentare din ultima vreme – vanzarile de produse lactate, carne si oua au scazut cu procente intre 20% si 50%.
Pe langa scandalurile alimentare, criza financiara i-a lasat pe multi dintre romani cu buzunarele goale asa ca estimarile privind vanzarile sunt destul de pesimiste.
Producatorii mizeaza totusi pe faptul ca romanii respecta cu sfiintenie sarbatorilor, astfel ca vanzarile se anunta a fi cu cel putin 40% fata de o luna normala. Cum isi vor atrage clientii in acest an?
„Ma astept sa vedem promotii agresive, oferte generoase si preturi pe masura”, spune analistul economic Cristian Dinulescu. Vor castiga cei care vand ieftin, sau romanii vor alege in primul rand calitatea? Vinurile, cozonacii si ouale din import vor reusi sa atraga mai multi clienti decat produsele autohtone?
„Va fi interesant de vazut. Craciunul lui 2012 a aratat ca romanii se indreapta tot mai mult spre calitate. Chiar daca cumpara mai putin, mizeaza pe produsele mai sigure. Probabil aici va fi miza vanzarilor – vor castiga cei care vor vinde produse de calitate la preturi optime”, a mai spus acesta.
Producatorii romani spun ca batalia din acest an va fi una acerba in 2013. Pe langa sc