Mutarea Halei Matache e cea mai proastă variantă de soluţionare a scandalului generat de artera Buzeşti-Berzei. De fapt, nişte edili responsabili şi cu capul pe umeri n-ar trebui să-şi pună problema de a soluţiona scandaluri.
Pur şi simplu ar trebui să le evite. Dacă proiectele sunt întocmite de profesionişti, au la bază studii complete şi sunt acoperite de toate avizele şi autorizaţiile emise în ordinea şi termenele prevăzute de legi, atunci lucrurile devin simple, rapide şi eficiente. Dacă nu, nu. Dacă nu, apar discuţii, de regulă neprincipiale între oameni, de regulă neavizaţi în materie, dispute pe considerente politice care n-au nimic comun cu arhitectura sau urbanismul, defulări ale unor personaje frustrate sau complexate, manifestări exacerbate ale unor organizaţii ce-şi caută obiectul muncii.
Atât de mult hulită de glasuri, mai mult sau mai puţin „în temă”, artera Buzeşti-Berzei ar putea să îndeplinească cel puţin două roluri în evoluţia urbanismului Capitalei:
1. Să preia traficul auto de pe bulevardul Ion Mihalache şi de pe Calea Griviţei – două artere ce aduc mii de maşini din cartierele de nord-vest, Chitila, Bucureştii Noi, Străuleşti, Mogoşoaia şi, mai de departe, DN 7, Piteşti, Târgovişte... Toate se înghesuie aici în Buzeşti.
2. Să degreveze de circulaţie auto, cât mai mult cu putinţă, Calea Victoriei acordând acesteia şansa ca, pe viitor, să devină un frumos pietonal înzestrat din belşug cu monumente cu adevărat valoroase. Măcar tronsonul dintre intersecţia cu Calea Griviţei şi Cercul Militar ar putea spera la un asemenea statut.
Nu vom putea stăvili curând avântul de creştere al traficului auto. Acesta trebuie luat ca una din datele problemei. Suntem în urmă cu 50 de ani? Asta este! Tot ce putem face e să accelerăm recuperarea întârzierii dar nu să „ardem etapele”.
Artera Buzeşti