Consilierii locali din Ploieşti au votat în luna februarie o hotărâre care va afecta aproximativ 7.000 de navetişti de pe 29 de curse judeţene care pleacă sau debarcă în staţia Obor. Motivele invocate sunt fluidizarea traficului şi reamenajarea zonei prin deschiderea mall-ului AFI
Peste 6.930 de persoane – elevi şi salariaţi care lucrează în Ploieşti - folosesc zilnic, de două ori, cursele judeţene care au punct de plecare şi sosire staţia Obor, de lângă benzinăria Mol.
Situaţia se va schimba (este a doua oară, după ce, în urmă cu câţiva ani, microbuzele au fost mutate în urmă la ieşirea din Ploieşti tot din motive de fluidizare a circulaţiei, de data aceasta în Ploieşti), prin desfiinţarea terminalului de la Obor şi mutarea staţiei în autogara Bereasca Nord, la intersecţia străzilor Stejarului cu Pomilor, aflată la câţiva kilometri depărtate.
De măsură vor fi afectaţi navetiştii care folosesc autobuze şi microbuze spre Buzău, Urlaţi, Mizil, Ciorani.
Autogara în care vor fi mutate staţiile pentru curse este la intersecţia străzilor Stejarului cu Pomilor
Potrivit hotărârii de Consiliu Local, motivele invocate sunt „evitarea aglomerării străzilor care converg către centru sau zona de sud a municipiului“ şi faptul că „zona podului Dâmbu va fi reamenajată şi circulaţia redefinită prin deschiderea noului mall din capătul străzii Gheorghe Doja“ (viitorul mall AFI Ploieşti).
Pentru a asigura transportul către oraş al navetiştilor, hotărârea propune şi înfiinţarea a trei curse RATP care să facă legătura între Bereasca şi Gara de Sud, Kaufland Nord şi Podul Înalt, plus traseul 40, deja funcţional.
Practic, pe lângă faptul că sunt mutaţi câţiva kilometri mai departe, navetiştii vor fi nevoiţi să plătească şi biletele RATP.