Astăzi a fost deschis primul târg de post din Republica Moldova organizat de Federaţia Naţională a Fermierilor din Moldova. Târgul are drept scop promovarea nutriţiei sănătoase, a produselor agricole autohtone şi susţinerea producătorilor mici şi mijlocii din ţară.
Comercianţii din diferite localităţi ale republicii au propus vizitatorilor un asortiment variat de produse de post. Aceştia au scos pe tejghele miere de albini, murături, fructe uscate, ciuperci, uleiuri, lavaşuri, paste făinoase, produse de soia, nuci, dar şi verdeţuri, veselă din lut şi chiar cărţi de nutriţie.
Tamara Şchiopu, manager al Agenţiei de Promovare a Produselor Autohtone, din cadrul Universităţii Brookes din Oxford şi una dintre organizatorii târgului mărturiseşte: "Idee pieţii a venit după festivalul Bostaniada când am observat că publicul larg îşi doreşte evenimente mai deosebite şi care ar valorifica produsele autohtone. Aşadar am organizat târgul pentru a susţine producătorul nostru. Tot ce vedeţi pe tejghele este fabricat în Moldova".
"În primul rând promovarea produselor de post ţine de tradiţia noastră naţională. Când ne-a venit ideea acestui târg, gândul m-a dus la părinţii şi buneii noştri care se alimentau naturist şi corect. Noi nu le urmăm exemplul, consumând produse cărora nu le cunoaştem originea. Am decis deci să promovăm produsele de post pentru a face o reevaluare a valorilor noastre", a menţionat Vasile Mârzenco, preşedintele Federaţiei Naţionale a Fermierilor.
Vizitatorii au păreri împărţire despre preţurile produselor, însă majoritatea dintre ei spun că au venit doar să privească. "Am luat nişte ciuperci, mere uscate, dar este pentru prima dată când se face târgul şi nu vreau să cheltui prea mult. Dacă s-ar mai face la anul, voi veni neapărat", spune vizitatoarea Aliona Corai.
"Târgul abia a început, dar noi am golit masa deja de trei ori, oam