Bugetul municipiului Braşov pe anul 2013, aprobat la finele săptămânii trecute de plenul Consiliului Local, a fost stabilit la suma de 597 de milioane de lei, fiind caracterizat de primarul George Scripcaru ca un buget echilibrat, raportat la specificul local.
Cu 20% mai puţin pentru „plombe”
Faţă de anul trecut, cele mai mari reduceri au fost făcute la capitolul bunuri şi servicii, chiar dacă, pentru majoritatea activităţilor fuseseră ceruţi mai mulţi bani, în condiţiile în care şi preţurile pentru carburanţi sau energie au crescut. Astfel, cel mai mult, faţă de anul trecut, s-a tăiat din banii pentru reparaţiile mobilierului urban, respectiv cu 26% mai puţin faţă de 2012, 800.000 de lei.
Tăieri de 20% vor avea şi bugetele pentru întreţinere şi reparaţii străzi principale şi secundare, 76,9 milioane de lei, faţă de 95,5 milioane de lei, chiar dacă solicitările depăşeau 114 milioane de lei, respectiv erau mai mari cu 20% faţă de 2012. Chiar şi aşa unii consilieri locali au considerat suma alocată destul de mare. „Am redus cu 20% aceste cheltuieli tocmai pentru a avea bani pentru plata salariilor, dar şi asigurarea investiţiilor. Pe măsură ce vom avea resurse suplimentare la buget, vom aloca şi alte fonduri pentru repararea străzilor”, a precizat Cătălin Leonte, preşedintele Comisiei de Buget-Finanţe din cadrul Consiliului Local Braşov.
Consilierii au tăiat şi de la „panseluţe”
Alte reduceri considerabile au fost făcute şi pentru amenajarea zonelor verzi şi a parcurilor, 4,8 milioane de lei, faţă de 5,9 milioane de lei, în condiţiile în care solicitările pe 2013 erau de 7 milioane de lei, pentru achiziţia de material dendrologic, s-a alocat 1,5 lei, deşi solicitările erau de 2,2 milioane de lei, iar pentru achiziţia de mobilier urban s-au alocat 900.000 de lei, cu 19% mai puţin faţă de anul trecut, când la acest capitol s-au cheltuit 1,1