De mai bine de cinci ani cuvântul de ordine al majorității comercianților de autoturisme noi din România este DECLIN. După ce, în 2007, piața auto atingea un record, 312.589 de unități, un an mai târziu înmatriculările de autoturisme scădeau ușor, până la 285.506 unități. Era doar începutul dezastrului. Anul 2009 a fost primul în care semnalele de alarmă anterioare deveneau adevărate urlete de sirenă: doar 116.012 unități înmatriculate. De atunci, an de an, declinul a continuat, mai mult sau mai puțin puternic, în funcție de evoluția crizei economice și, mai grav, de deciziile greșite ale guvernelor care s-au succedat la conducerea țării în privința taxării.
Conform Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), anul trecut au fost înmatriculate doar 66.436 de autoturisme, număr foarte apropiat de cel din anul 2000, când rezultatul de 66.000 de unități era considerat de APIA cel mai slab de la începuturile înregistrării în statistici a vânzărilor de vehicule (1996).
Stagnare, în cel mai fericit caz
Anul 2013 a început cu două luni, ianuarie și februarie, în care numărul de autoturisme înmatriculate a scăzut 12,73% față de perioada similară din anul anterior. Cele doar 9.063 de unități înregistrate în statistica DRPCIV anunță încă un an în care cuvintele unor comercianți care spuneau, încă din 2010, că „mai jos de atât nu se poate“ vor fi în cel mai bun caz subiect de glume nesărate. Cu toate acestea, există încă în industrie optimiști care consideră că noul timbru de mediu, coroborat cu potențialul demaraj al programului „Rabla“ ar putea da un impuls pieței către o creștere de până la 5%. Deocamdată, cifrele aferente primelor două luni arată cu totul altceva, iar o prognoză realistă indică cel mult o stagnare a vânzărilor la nivelul anului trecut.
Designul „germanic“ ajută
Cea mai căutată