Majoritatea mărcilor auto care își vând produsele pe piața europeană au în gamă cel puțin un break de segment B sau C. Dacia nu s-a lăsat mai prejos și a decis să înlocuiască modelul MCV, lansat în 2006, cu un nou vehicul care a preluat caracteristicile de design de la varianta sedan. Pe lângă aspectul mai modern și mai „germanic“, noul break diferă față de varianta anterioară în special în privința configurației habitaclului. Astfel, inginerii au renunțat la amplasarea celui de-al treilea rând de scaune, lăsând misiunea de transportator a șapte persoane în seama fratelui mai mare, Lodgy. Acest „artificiu“ a permis noului MCV să devină un break veritabil, care să ofere, pe lângă spațiul suficient pentru cinci persoane, un portbagaj de dimensiuni mari.
Din nefericire, ca și în cazul modelelor Lodgy și Dokker, cei de la Dacia s-au rezumat la a echipa mașina cu maximum patru airbaguri, lăsând locurile din spate neprotejate de un sistem extrem de util. În condițiile în care un astfel de model se adresează în special familiilor cu copii, acest amănunt poate îndepărta mulți clienți. Cei care preferă alimentarea cu benzină au la dispoziție propulsoarele 1,2-16V, care dezvoltă 75 CP și noul TCe90, în timp ce oferta diesel include un motor 1,5 dCi în două variante de putere, 90 CP sau 75 CP. Pe anumite piețe, va fi disponibilă și o versiune alimentată cu GPL. Fiind un vehicul destinat în special familiilor și concediilor, Logan MCV avea nevoie, pe lângă un preț redus, specific mărcii, de un portbagaj încăpător. Raportul dintre aceste două caracteristici este imbatabil. Cei 575 de litri disponibili pentru bagaje în breakul românesc asigură un spațiu mai mare decât cele din Skoda Fabia Combi, Renault Clio Estate, Chevrolet Cruze SW, Ford Focus SB sau VW Golf Variant, fiind depășit doar de Peugeot 308 SW și Skoda Octavia Combi.
Luând ca etalon prețurile di