Autobuzele Mercedes sunt dotate cu GPS-uri, sisteme de monitorizare video și aer condiționat, dar sunt nefolosite. Sistemul de monitorizare online este inutil. Investițiile au fost aprobate de primarii Adriean Videanu și Sorin Oprescu Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
În ultimii ani, în Capitală au fost cumpărate 1.000 de autobuze noi, care au fost dotate cu tehnologie de ultimă oră, pentru un trafic civilizat. Numai că, sistemele de milioane de euro nu au fost folosite, iar multe au ieşit deja din garanţie. Achiziţionată pe când primar general era Adriean Videanu, tehnologia a rămas nefolosită şi pe vremea lui Sorin Oprescu, care a pompat şi el câteva milioane de euro.
THOREB. Este sistemul de monitorizare instalat pe autobuzele Mercedes Citaro Benz, la cumpărarea acestora. El este, de fapt, computerul de bord al autobuzului care are în dotare GPS, ecrane şi sistem de monitorizare online. Acesta a costat aproximativ 10 milioane de euro, iar cu ajutorul lui se puteau vedea online, şi în timp real, traseul autobuzului, ora de plecare şi ora de sosire, durata de staţionare, viteza de deplasare, dar şi consumul de carburant. Numai că, sistemul nu a fost cumpărat complet. Astfel, toate aceste date sunt stocate şi descărcate abia atunci când autobuzul ajunge în depou.
După, datele sunt ţinute într-un sertar. „Normal, datele trebuie introduse într-un calculator, prelucrate şi să fie folosite pentru îmbunătăţirea calităţii transportului în comun. Ele trebuie afişate pe un calculator în timp real, să se ştie când pleacă un autobuz dintr-o staţie şi când soseşte, chiar şi când deschide uşile. Numai că, atunci când s-a achiziţionat sistemul, nu s-au cumpărat şi antenele, ca să funcţioneze pe unde radio”, au explicat, pentru EVZ, surse din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti.
Acest aspect este recunoscut, de altfel, chiar de reprezentanţii Regiei, care au