Un scandal monstru se prefigureaza pe marginea lucrarilor la Soseaua de Centura a Iasului, unde asfaltul prezinta deteriorari grave dupa foarte putin timp de la inaugurare. Reprezentatului executantului, Vega 93 Galati, spune ca modificarile sunt normale! E pusa la indoiala calitatea structuri de rezistenta a intregii sosele.
La mai putin de un an de la inaugurare, soseaua de centura a Iasului are nevoie de carpeli de la un capat la celalalt. Constructorul ridica din umeri si spune ca acest lucru e normal, in conditiile in care pentru cei 14 kilometri de sosea s-au platit aproximativ 86 milioane de euro.
S-au dat alti bani in decembrie
Vazuta ca o solutie pentru decongestionarea traficului urban, soseaua de centura a Iasului nici nu ajuta, dar nici nu incurca. Daca s-ar monitoriza traficul inregistrat zilnic, media nu ar depasi o masina la cateva minute si ar echivala cu aceea a unui drum comunal. Asta pentru ca proiectul initial, care mai include cateva segmente ale soselei, s-ar putea sa nu mai fie realizat niciodata din lipsa de bani. Chiar si asa, statul a cheltuit 86 de milioane de euro pentru cei 14 kilometri de sosea ce leaga Valea Lupului de Lunca Cetatuii. Problemele au aparut chiar imediat dupa inaugurare, iar CNADR a alocat in decembrie inca 1 milion de euro pentru ca altfel soseaua risca sa fie distrusa de alunecarile de teren.
Crapa asfaltul
Probleme vizibile la asfaltul soselei de centura au aparut inca de anul trecut, cand portiunea cuprinsa intre E583 si Valea Ursului s-a acoperit de crapaturi. Mare parte dintre acestea sunt longitudinale si marcheaza axul drumului. Reprezentantii constructorului sustin insa ca aparitia crapaturilor in asfalt este fireasca. „Sunt rosturi de lucru, care indica faptul ca s-a lucrat pe portiuni. Ele au aparut cu precadere la ax pentru ca s-a turnat asfalt intai pe o banda, ap