52 de kilometri de autostradă în nouă ani, e tot ce a realizat Bechtel, după care România
n-a mai avut bani pentru autostrada ardelenilor.
Încheiem astăzi prezentarea epopeei constructorului Bechtel şi a autostrăzii Transilvania. 42 de kilometri comandaţi electoral de Boc în 2009 şi încă 10 în 2010 formează azi cea mai scumpă centură ocolitoare a Clujului şi a Turzii. La buget nu se mai găseşte nici un leu pentru autostradă şi acum se negociază rezilierea totală a contractului cu Bechtel.
19 mai 2009 - Bechtel anunţă că, datorită întârzierii decontaminării chimice şi nefinalizării exproprierilor, sectorul Turda - Câmpia-Turzii va fi terminat abia în 2010. Pentru a finaliza, la comanda lui Boc, înainte de alegerile prezidenţiale, tronsonul Gilău - Turda, Bechtel abandonează complet lucrările pe Suplacu de Barcău - Borş şi se concentrează doar pe sectorul clujean.
30 mai 2009 - Proiecţie cinema pe autostradă, în cadrul TIFF.
3 iunie 2009 - „La vremea la care a fost semnat, contractul cu Bechtel era un fel de cerinţă pentru ca România să intre în NATO", susţine ministrul Transporturilor Radu Berceanu.
5 iunie 2009 - Bechtel spune că, între Gilău şi Câmpia-Turzii, kilometrul de autostradă va costa, în medie, zece milioane de euro şi mai cere 250 de milioane de euro pentru a finaliza acest tronson.
1 iulie 2009 - Ministrul Radu Berceanu îi interzice iniţiatorului autostrăzii, fostul premier Adrian Năstase, accesul pe şantier.
15 iulie 2009 - Nouă piedică pusă autostrăzii: relocarea în ritm de melc a utilităţilor de pe traseu.
16 iulie 2009 - În sfârşit se semnează contractul pentru decontaminarea chimică, pentru o sumă care depăşeşte 70 de milioane de lei.
22 iulie 2009 - Subcontractorii Bechtel, amendaţi cu 225.000 de lei pentru diverse încălcări ale Codului Muncii, în principal pentru că muncitorii lor cu era