“ Am fost răsfăţat de public, un răsfăţat al sorţii ”
O să rămân toată viaţa cu dragostea pentru dans
Pentru cei care au făcut din dans un mod de viaţă acesta este ca un drog. Dansul este totul. De fapt, dansul este în centrul existenţei oricărui coregraf, dansator sau balerin. Nu se pot opri să danseze indiferent de vârsta pe care o au. Numele lui Cornel Patrichi este sinonim cu baletul şi cu dansul la noi în ţară. Promotor al dansului modern, a creat nenumărate coregrafii de-a lungul timpului, toate purtându-i amprenta clară, uluitoare. Am putea vorbi despre o epocă înainte şi după Cornel Patrichi, pentru că a impus noi standarde. A absolvit Liceul de Coregrafie în 1962, şi-a început cariera ca prim balerin la Teatrul “Constantin Tănase”, iar din 1970 s-a angajat la Teatrul Fantasio tot ca prim balerin. La vârsta de 26 de ani a primit derogare pentru a fi maistru. Nu a existat spectacol de varietăţi în care Cornel Patrichi să nu fi fost prezent la televiziune în anii ’70. A lucrat la câteva coregrafii şi colaborarea cu Alexandru Bocăneţ a fost una fructuoasă de ambele părţi. A fost solicitat să apară în câteva filme, destinul său fiind unul asemănător cu al unui alt balerin cunoscut în toată lumea, Mikhail Baryshnikov, de origine rusă, care a cerut azil politic în Canada după un turneu. Cornel Patrichi a plecat din ţară în 1987 şi s-a întors în 1999. “Detaşamentul Concordia”, “Melodii, melodii...”, “Gloria nu cântă”, “Alexandra şi infernul”, “Un august în flăcări”, “Veronica”, “Pentru că se iubesc”, “Pădurea pierdută”, “Balul de sâmbătă seara”. A realizat coregrafia pentru “Viraj periculos”, “Eu, tu şi Ovidiu”, “Buna seară, Domnule Wilde” (la televiziune), “Actorul şi sălbaticii”, “Cântecele mării”. Cornel Patrichi împlineşte astăzi 69 de ani. Jurnalul Naţional îi urează “La mulţi ani!”.
“Nu aş spune că a fost un an greu pentru min